آینده روشن

وب نگاشت اسد اله تقی زاده

آینده روشن

وب نگاشت اسد اله تقی زاده

آینده  روشن

دهه چهارم انقلاب و ضرورت انقلابی ماندن

سه شنبه, ۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۱:۳۱ ب.ظ


 

 

این  روزها  هر سخن و بیانی را از مقام معظم رهبری مدظله العالی  میشنویم عجین است با موضوعی در خصوص  انقلاب  اسلامی ، وبرای یک جوان  انقلابی  شنیدن این بیانات در خصوص انقلاب و انقلابیگری و  شاخص های آن در دهه پیشرفت و عدالت،شور و حال  و طراوت خاصی را می بخشد هر چند در کلام  و بیانات معظم له  از سالهای 1368 تا کنون بارها  و بارها این مفاهیم ارزشمند را در خصوص رعایت اصول  انقلابیگری و انقلابی ماندن در عرصه های  مختلف  اجتماعی  وفرهنگی  و حتی سیاسی واقتصادی  ،میتوان  یافت.ولی امروزه  با شدت یافتن موج مواجهه  جریانات  سیاسی غرب گرا و تلاشهای  اجانب برای  نفوذ و استحاله  انقلاب اسلامی  ،این روشنگریها از سوی مقام معظم رهبری صریحتر  و راهنمای   رسیدن به  اهداف  عالی انقلاب   اسلامی میباشد.

 

 بیانات  ایشان   در دیدار با مردم  قم  در سال94،دیدار باطلاب ، دیدار با نمایندگان خبرگان رهبری در دوره پنجم، دیدار با مردم در سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)،دیدار با دانشگاهیان و اساتید، خود  نمونه  بارز و روشنی از دغدغه  ها و روشنگریهای  امام امت میباشد.

از آنجاییکه  انقلابیگری  همواره مورد سوءاستفاده  برخی جریانات مغرض  با بد طرح نمودن و افراطی نشان دادن  انقلابیون  بوده و  همواره  رفتار خشن و دور از عقل و اندیشه را به این جمع نسبت داده و با عناوینی چون تحجر و افراطی بودن مورد شماتت قرار داده اند.در حالی که   با دقت و مطالعه بیشتر میتوان عمق دشمنی ها را یافت و اگر جایی کسی خطایی کرد آن را به نام تمام نیروهای انقلابی می گذارند . از این رو شناخت جمیع جوانب و  زوایای انقلاب وانقلابیگری برای امروز جامعه مومن و انقلابی لازم است.  

دایره انقلاب  اسلامی  آنقدر وسیع است  که  دشمن و منافقین از ترس و کینه و حقد  به دنبال بدنام ساختن آن برای جلوگیری از پیشرفت این نظر در  بین مردم و جامعه  شده است.

 آرمانها ، باید ها و نبایدهای  انقلاب اسلامی  بایستی به  شکل مناسبی ضمن حفظ ماندگاری باید سردست گرفته شود و همواره جزئی از مطالبات  جوانان  و مردم متهعد و انقلابی باشد. در غیر  آن اگر  روزی  به نتیجه رسیدیم که هواداری  و هواخواهی  انقلاب  را بر زمین  بگذاریم، بی شک  استحاله  را به درون  خود راه  داده و  زوال را  برای انقلاب اسلامی  رقم خواهیم زد.

اندیشه های سیاسی همواره از زوال انقلاب  ها سخن گفته و با طرح نظریات  فلسفی و سیاسی  همواره در  تلاش  بوده اند تا ثابت کنند انقلاب ها پس  از طی  دوران خود به افول  میرسند و اینجا  تمایز  اصلی  انقلاب اسلامی   با سایر انقلاب ها   روشن میشود.

از آنجائیکه  انقلاب اسلامی ، انقلاب و بیداری اسلامی و انسانها و جانها  است بی شک  این حالت روحی و معنوی تا انسان  و اسلام  هست فروکش نخواهد شد. ومگر اینکه خود  خیانت کرده و  راه نفوذ  را به دشمن  بازکنیم و  در آن روز به تعبیری سیلی خواهیم خورد. دقت  در شاخص های مطرح شده  در بیانات مقام معظم رهبری مد ظله العالی  وسعت و اهمیت  مسئله  را بیش از پیش آشکار می سازد.

بدیهی است امروز مسئله مشترک  انقلاب ها و جنبش های سیاسی در کشورهای  منطقه  ،اسلامی کردن تمام  جوانب  زندگی اجتماعی و سیاسی  با الگوگیری از انقلاب اسلامی برای  رشد و پیشرفت کشورشان  است و  اما  امروز وظیفه  ما  این  است که   با حفظ روحیه انقلابی در بین آحاد  مردم  وعلی الخصوص جوانان  و پرهیز از چند دستگی سیاسی  ساختگی  در این عرصه حساس از عمر انقلاب  و  جلوگیری از نفوذ و  استحاله   توسط نظام استکبار  با برنامه و عمل  مناسب و  دقیق  و با انتقال مفاهیم اصلی و اهداف عالی انقلاب اسلامی  به نسلهای بعدی تلاش نموده  و با بکارگیری ظرفیت عظیم مردم انقلابی  و رعایت  الزامات و شرایط  تعریف شده  در حوزه انقلابیگری  در دهه چهارم انقلاب  اسلامی  به بیراهه نرفته و نیفتیم.

 اسد اله  تقی زاده    

خرداد1395

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی