آینده روشن

وب نگاشت اسد اله تقی زاده

آینده روشن

وب نگاشت اسد اله تقی زاده

آینده  روشن

۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۸:۰۴
a t
ایران به‌دنبال «همدلی اسلامی» در منطقه است

اگرچه ماهیت سیاست، استوار بر اصل تکثر و تنوع نگرش‌ها، دیدگاه‌ها و گفتمان‌هاست، ولی این تنوع و تکثر هیچ‌گاه باعث نشده دغدغه وحدت برای آنها که میل به ثبات سیاسی دارند، از بین برود.


به منظور دستیابی به چنین وحدتی، در دوره ای از تاریخ امپراتورها و پادشاهان از طریق ابزار سرکوب، مردم را وادار به اتحادی از جنس تسلیم می کردند و در دوره های بعدی، ایدئولوژی هایی چون ناسیونالیسم یا مارکسیسم و لیبرالیسم، مبنای وحدت قلمداد شده و اتحاد نیروهای اجتماعی را حتی فراتر از مرزهای جغرافیایی طلب می کردند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۲:۱۴
a t

گزیده‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد بعثت پیامبر اعظم(ص)

http://farsi.khamenei.ir//ndata/home/1390/13900409216c31ec.jpgدر آستانه سالروز بعثت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام،‌ حضرت محمد مصطفی صلوات‌الله‌علیه و آله، پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر معظم انقلاب، گلچینی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مد ظله العالی را در این‌باره، منتشر می‌کند:
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۴:۵۷
a t

مروری بر بیانات درباره اقتصاد مقاومتی


از زمان ابلاغ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و جلسه‌ای که برای تبیین این سیاست‌ها در اسفندماه سال ۹۲ در حضور رهبر انقلاب تشکیل شد، تاکنون بیش از یک سال می‌گذرد. ایشان در این جلسه این نکته را متذکر شدند که «سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی» با سیاستهای کلی‌ای که پیش از این در زمینه‌های مختلف، ابلاغ شده است متفاوت است و در این سند، علاوه بر نقشه‌ی راه، شاخصهای درست پیمودن راه نیز مطرح شده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت تأکید اخیر رهبر انقلاب بر این موضوع، مجموعه‌ی بیانات رهبر انقلاب درباره‌ی اقتصاد مقاومتی را در قالب دو نمودار درختی و بر اساس ۲۵ بیانات و متن ابلاغیه سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی مرور کرده است. در نمودار اول «ارکان اقتصاد مقاومتی» و در نمودار دوم «سیاستهای کلی» آن به روش درختی طبقه‌بندی شده است. 21/2/1394

http://farsi.khamenei.ir/roadmap-content?id=29691

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۶:۴۴
a t


 در پی افشای استفاده عربستان سعودی از بمب‌های خوشه‌ای در حمله به یمن، یک مسؤول پنتاگون مدعی شد، واشنگتن در صورتی به یک کشور بمب‌های خوشه‌ای می‌فروشد که آن کشور به استفاده از آن بمب ها فقط علیه اهداف نظامی پایبند باشد؛ و از آنها علیه اهداف غیرنظامی استفاده نکند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۵:۲۵
a t

سه چالش رسانه ای در میان مسائل اصلی ایران ۱۳۹۴

 
 

گزارش «آینده پژوهی ایران ۱۳۹۴» با هدف توصیف و تحلیل ۱۰۰ مسئله اصلی ایران در سال ۱۳۹۴ و روابط متقابل این متغیرها منتشر شده است که در میان ۱۰۰ مسئله اصلی ایران سه چالش رسانه ای نیز به چشم می خورد. 

 
 

گزارش «آینده پژوهی ایران ۱۳۹۴» با هدف توصیف و تحلیل ۱۰۰ مسئله اصلی ایران در سال ۱۳۹۴ و روابط متقابل این متغیرها منتشر شده است که در میان ۱۰۰ مسئله اصلی ایران سه چالش رسانه ای نیز به چشم می خورد.

این گزارش راهبردی به این پرسش پاسخ داده که مسائل و متغیرهای کلیدی ایران در سال آینده ۱۳۹۴ چه موضوعات و چالش‌ هایی هستند؟ پژوهش در چهار مرحله بر اساس اصول علمی آینده پژوهی طراحی و اجرا شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۸:۲۲
a t

آنچه از فضائل امیرالمؤمنین تاکنون بر زبانها و قلمها جارى شده است، همه‌ى فضائل امیرالمؤمنین نیست، بخشى از آن است. از قول نبىّ اکرم نقل شده است که فرمود: برادرم على، فضائلى دارد که «لا تُحصى» قابل شمارش نیست، یعنى انسانها قادر نیستند این فضائل را بشمرند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۳:۱۷
a t


 حذف نام  مبارک حضرت امام رضا (ع) از  عنوان  یک موسسه  دولتی

مدیریت  صندوق  مهر امام  رضا علیه السلام  در ایام شروع سال 94 و نیز تعطیلات رسانه ای و خبری  به  بهانه اخذ مجوز از بانک مرکزی نسبت به تغییر نام  صندوق مهر امام  رضا  علیه السلام   به  نام (صندوق کارآفرینی امید)  اقدام نمود.

سابقه تشکیل  صندوق  مهر امام  رضا علیه  السلام  به دولت  نهم و  حتی اواخر  دولت هشتم  میرسد ،آنجائیکه دولت  نهم  در شروع  بکار دولت  ،در محل  مشهد مقدس ،مضجع شریف حضرت امام  رضا علیه السلام  نسبت به تاسیس  آن با مصوبه  هیئت دولت  مجوز داد.

هر چند بهانه تغییر نام ،ضرورت  اخذ مجوز از بانک مرکزی هست ولی  عنوان صندوق کارآفرینی امید  در راستای شعار  سیاسی انتخاباتی  رئیس محترم جمهور و با رویکرد سیاسی  اقدام  شده است. ولی این تغییرات  به چه قیمت  باید انجام  شود.آیا تغییرات در دولت امری واجب  شده و اگر تا آخرین  مصوبات و آثار دولت  قبل برچیده نشود باید ادامه  داد؟ البته   ناگفته نماند  که  دولت سابق  نیز بر همین  طریق و  با ادغام  صندوق حمایت از فرصتهای شغلی   و صندوق ازدواج  جوانان  که در شرف تاسیس بود  نسبت  به تاسیس  و راه اندازی صندوق مهر امام  رضا  علیه السلام  اقدام نمودو با تامین  منابع مالی بیش از 15000 میلیارد تومان  در دو مرحله بعنوان  تنها موسسه مالی دولتی  که از محل اعتبارات دولتی   اقدام نمود. موسه ای  که بایدتسهیلات قرض الحسنه در اختیار جوانان  جهت  ازدواج و اشتغال  قرار دهد. موسسه ای  که نمادی از اقتصاد اسلامی بوده و به اسم و رسم اشخاص نبوده و نباید بشود.

حال حذف  نام  مبارک  حضرت امام  رضا علیه السلام  از عنوان صندوق را  چگونه میتوان تفسیر  نمود؟  آیا عادی سازی بی توجهی به شعائر  و اعتقادات  دینی در دستور کار قرارگرفته؟ آیا حذف آثار دولت  سابق است؟

متولیان امر هر چند با  این  عمل رضایت بانک مرکزی  را برای اخذ مجوز کسب کردند ولی  شکی نیست دل ارادتمندان و دلدادگان امام رضا علیه السلام  را آزرده نمودند.. با  این  رویه گام بگام  عناوین  ائمه و بزرگان دینی را باید از روی  موسسات  دولتی و نهاد های عمومی همچون کمیته امداد امام خمینی ره  و ...   برداشت.

ازسوابق صندوق پیداست  که دولت باید مجوز ادامه فعالیت صندوق را باید از مجلس شورای اسلامی  می گرفت و اخذ مجوز از بانک  مرکزی جای سئوال و ابهام دارد/

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۰:۰۴
a t

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۶:۲۵
a t