آینده روشن

وب نگاشت اسد اله تقی زاده

آینده روشن

وب نگاشت اسد اله تقی زاده

آینده  روشن

۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

سرمقاله‌ی نشریه‌ی خط حزب‌الله

 

«چه متن تصویب بشود و چه نشود» سیاست‌های جمهوری اسلامی در مبارزه با استکبار، منطقه و ... تغییر نمی‌کند. البته بدیهی است که همین اتفاق هم در اردوگاه نظام سلطه می‌افتد. آن‌ها هم سیاستشان تغییر نمی‌کند و دست از دشمنی‌شان برنخواهند داشت. تجربه‌ی مبارزه با استکبار هم این را نشان داده است. مثلاً «در فتنه‌ی سال ۸۸ ... بعد از آنی که...خوشحال، خرسند که پای صندوق‌های رأی مردم جمع شدند و تا آخر شب رأی دادند... ناگهان از یک گوشه‌ای، فتنه‌ای شروع می‌شود؛ ما را بیدار می‌کند؛ می‌گوید: به خواب نروید... خطرهائی در مقابل شما وجود دارد... همه‌ی حوادث را اینجوری باید نگاه کرد.» (۱۳۸۹/۶/۲۵)

در همین ماجرای مذاکرات هسته‌ای هم هر جا که دستشان می‌رسید تلاش می‌کردند تا "نرمش قهرمانانه" را به "سازش" تبدیل کنند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۱۶
a t


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۴ ، ۲۳:۰۵
a t


تبیین منطق و اهداف مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی

 

همزمان با پایان یافتن مذاکرات هسته‌ای ایران با مجموعه‌ی موسوم به ۱+۵ و به‌صورت مشخص نمایندگان دولت آمریکا، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR با استفاده از ۱۴ سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۴ به تبیین منطق و اهداف مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی از نگاه رهبر انقلاب اسلامی می‌پردازد
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۴۳
a t


 

رهبر معظم انقلاب اسلامی  حضرت آیت الله خامنه ای  مد ظله العالی در دیدار مسئولان نظام تاکید کردند که ملت ایران باید متحد باشد و قضایای هسته‌ای نباید زمینه‌ساز دودستگی در کشور شود زیرا موضوع هسته‌ای به‌وسیله‌ی مسئولان مربوطه‌ی خود در حال پیگیری است و مسئولان به‌دنبال منافع ملی هستند. ایشان با اشاره به تلاش گسترده‌ی رسانه‌های بیگانه برای ایجاد اختلاف و دودستگی در کشور، تأکید کردند: تنها راه مقابله با این تلاش‌ها، تقوای عمومی از طریق تقویت ایمان، علم و صنعت و فرهنگ است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۵۲
a t


 

شماره جدید نشریه‌ی «خط حزب‌الله» -رسانه‌ی مکتوب پایگاه اطلاع رسانی -KHAMENEI.IR منتشر شد.
«خط حزب‌الله» تلاش دارد تا با بهره‌گیری بی‌واسطه از اندیشه‌ها و بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای و با اتکا به شبکه‌ی گسترده‌ی جوانان مؤمن و انقلابی کشور، پیام رهبر انقلاب اسلامی را به مخاطبان و به خصوص جامعه انقلابی کشور برساند.
این نشریه در قطع A4 در چهار صفحه به صورت دو رنگ با فرمت PDF بر روی سایت KHAMENEI.IR منتشر شده و عموم امت حزب‌الله می‌توانند آن را چاپ و در محافل انقلابی، نمازهای جمعه، هیأت‌های مذهبی و پایگاه‌های بسیج توزیع کنند.
این نشریه را از اینجا دریافت کنید: نسخه مطالعه (اندازه A4) | نسخه چاپی (اندازه A3)
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۴۹
a t


گفت‌و‌گو با دکتر پرویز امینی درباره‌ رابطه استقلال و پیشرفت:

 

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttp://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif «استقلال» کلیدواژه‌ی مهمی است که رهبر انقلاب در دو سال اخیر، بارها بر آن تأکید کرده‌اند. برای مثال، ایشان در ۱۴ خرداد امسال در حرم امام خمینی رحمه‌الله‌علیه چنین فرمودند: «استقلال یعنی آزادی در مقیاس یک ملت؛ این معنای استقلال است. اینکه بعضی در زبان یا در شعار دنبال آزادی‌های فردی باشند اما علیه استقلال کشور حرف بزنند، این یک تناقض است... متأسفانه کسانی هستند که تئوری‌سازی می‌کنند برای نفی استقلال کشور، استقلال را گاهی به انزوا معنا می‌کنند، گاهی به این عنوان که امروز استقلال کشورها یک ارزش به حساب نمی‌آید، قلم‌زنی می‌کنند و حرف می‌زنند...» درباره‌ی مفهوم استقلال و رابطه‌ی آن با پیشرفت با دکتر پرویز امینی به گفت‌وگو نشستیم.
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۴۷
a t

 

نامداری و صاحب نام شدن بدون ذکر حق میسور نیست؛ زیرا چیزی که از حق تهی است سهمی از بقا و دوام ندارد. از این رو چیزی یا شخصی صاحب نام خواهد شد که با یاد حق و نام خدا پیوند عمیق برقرار کرده باشد.


ذکر به معنای ناموری،

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۴۳
a t


 

اول اینکه، آنچه را نمى دانى از علما بپرس، و هرگز براى اذیت کردن و آزمایش نمودن آنها سؤال نکن، و دوم اینکه از عمل کردن به رأى خود بر حذر باش، و در هر چه احتیاط را مناسب مى بینى احتیاط کن، و سوم اینکه از فتوى دادن بگریز همان گونه که از دست شیر مى گریزى، و گردن خود را پل براى مردم قرار مده.


آیت الله سید علی قاضی برای گذشتن از نفس اماره و خواهش های نفسانی، به شاگردان و مریدان سیر و سلوک الی الله دستور می دادند روایت عنوان بصری را بنویسند و بدان عمل کنند; یعنی، یک دستور اساسی و مهم، عمل طبق مضمون این روایت بود. علاوه بر این می فرمودند: باید آن را در جیب خود داشته باشند و هفته ای یکی دو بار آن را مطالعه نمایند. این روایت، بسیار مهم است و حاوی مطالب جامعی در بیان کیفیت معاشرت و خلوت و کیفیت و مقدار غذا و کیفیت تحصیل علم و کیفیت حلم و مقدار شکیبایی و بردباری و تحمل شدائد در برابر گفتار هرزه گویان، و بالاخره مقام عبودیت و تسلیم و رضا و وصول به اعلا ذروه عرفان و قله توحید است. از این رو شاگردان خود را بدون التزام به مضمون این روایت نمی پذیرفتند.(۱)
ماجرای عنوان بصری
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۴ ، ۱۰:۰۷
a t