آینده روشن

وب نگاشت اسد اله تقی زاده

آینده روشن

وب نگاشت اسد اله تقی زاده

آینده  روشن

۱۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

با عرض تسلیت بمناسبت شهادت امام جواد علیه السلام

امام جواد(ع) فرمودند: مؤمن در هر حال نیازمند به سه خصلت است : توفیق از طرف خداوند متعال، واعظى از درون خود، قبول و پذیرش نصیحت کسى که او را نصیحت نماید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۴۰
a t


 

مجمع عمومی قطعنامه برافراشته شدن پرچم فلسطین در برابر ساختمان های این سازمان را با اکثریت آرا تصویب کرد. ۱۱۹کشور به این طرح رای موافق، ۸ کشور از جمله رژیم صهیونیستی و آمریکا رای منفی و ۴۵ کشور از جمله انگلیس رای ممتنع دادند.این پیش‌نویس را فلسطینی‌ها به مجمع عمومی سازمان ملل ارایه کرده بودند.

این قطعنامه برای برافراشته شدن پرچم فلسطین۲۰ روز مهلت داده است که همزمان با سفر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به نیویورک برای حضور در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل خواهد بود.عباس قرار است ۳۰ سپتامبر آینده در مجمع عمومی سخنرانی کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۳۴
a t


 

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌
و الحمدللَّه ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا ابی‌القاسم المصطفی محمّد و علی آله الأطیبین الأطهرین المنتجبین سیّما بقیّةالله فی الارضین.

خوشامد عرض میکنیم به همه‌ی شما برادران و خواهران عزیز که از شهرهای مختلف رنج سفر را تحمّل فرمودید و زحمت کشیدید و تشریف آوردید و فضای حسینیّه‌ی ما را با حضور خودتان، با احساسات خودتان متبرّک کردید. بخصوص برادران و خواهرانی که از راه‌های دور تشریف آوردند، و امیدواریم که رحمت الهی و فضل الهی شامل حال یکایک شما برادران و خواهران باشد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۲۳
a t
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۱۹
a t


 

رفع حصر و موسوی و کروبی: برنامه امریکا در دوران پسابرجام

در یکی از جلسات استماع مجلس نمایندگان امریکا، کارشناسان دعوت شده خواستار آن شدند که به عنوان بخشی از برنامه پسا برجام امریکا، آزادی موسوی و کروبی درخواست شود.

علی شاهدیان، ایران هسته ای- در یکی از جلسات استماع مجلس نمایندگان امریکا، کارشناسان دعوت شده خواستار آن شدند که به عنوان بخشی از برنامه پسا برجام امریکا، آزادی موسوی و کروبی درخواست شود.

کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان امریکا روز 19 شهریور جلسه استماعی با عنوان «پیامدهای توافق هسته ای ایران» برگزار کرد که هدف از آن بررسی آثار و نتایج اجرای برنامه جامع اقدام مشترک میان ایران و 1+5 بوده است.

لیان ویسل تییر (Leon Wieseltier) کارشناس ارشد حوزه فرهنگ و سیاست گذاری، سیاست خارجی و حکمرانی در شعبه برلین موسسه تحقیقاتی بروکینگز و سردبیر و منتقد ارشد نشریه آتلانتیک یکی از کارشناسانی بود که در این جلسه سخن گفته است.

ویسل تییر که دیدگاه هایی نزدیک به رژیم صهیونیستی دارد در این جلسه تاکید می کند امریکا باید به عنوان بخشی از برنامه خود برای مدیریت دوران پسابرجام، برای رفع حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی تلاش کند.

ویسل تییر می گوید: «ما باید روند حمایت از دموکراسی را به جایگاه والای خودش در اولویت های سیاست خارجی آمریکا بازگردانیم. ما باید بر حکام ایران به هرشکل ممکن فشار وارد کنیم. این کار ما باید به صورت کلامی و اقدام عملی باشد و مخالفت سازش ناپذیر خود را با نوع رفتار آنها با مردمشان بیان کنیم. ما باید از مخالفان ایرانی به هر شکل که می توانیم حمایت کنیم تا اینکه آنها احساس نکنند تنها و رها مانده اند. ما باید به گونه ای خستگی ناپذیر آزادی موسوی و کروبی را از حصر خانگی مطالبه کنیم. آنها از زمان اقدام رژیم ایران در سرکوب قیام دموکراسی خواهی در سال 2009، در حصر به سر می برند. دولت آمریکا به آن قیام مردمی پشت کرد».

نکته مهم این است که وی این امر را به عنوان بخشی از راهبرد «تشدید خصومت با ایران پس از توافق هسته ای» مطرح کرده است.

وی تاکید می کند: «در شرایطی که برنامه جامع اقدام مشترک به تصویب می رسد ما باید این کار را با اقداماتی همراه کنیم که متضمن از سرگرفته شدن خصومت ما با رژیم ایران و نیروهای مختلف آن باشد».

این کارشناس صهیونیست در بخش دیگری از بحث خود تاکید می کند از دید وی توافق هسته ای تنها زمانی ارزشمند است که پیش درآمدی بر بحث تغییر رژیم در ایران باشد.

ویسل تییر گفته است: «اینها بازیگرانی نیستند که حاضر باشند داوطلبانه کنار بروند یا زمانی به طریق درست هدایت شوند. این اتفاق به این شکل نخواهد افتاد. تنها شکلی که این اتفاق خواهد افتاد به این علت است که جامعه ایران پر از افراد خوب و لیبرال و غرب گرا و طرفدار دموکراسی است، همانطور که گفتم در ایران پایگاههای اجتماعی وجود دارد که رژیم جدیدی در تهران شکل بگیرد. البته رژیم جدید در تهران چیزی نیست که آمریکا خودش بتواند یا باید در تهران مستقر کند بلکه چیزی است که اگر در داخل مردم ایران و کشور ایران جنبشی وجود داشته باشد، به نظر من سیاست خارجی آمریکا باید آن را یکی از اولویتهای خود قرار دهد و از آن حمایت کند. البته این کار زمان می برد. همیشه افرادی بودند که به ما می گفتند شوروی جاودانی است و فرونخواهد پاشید اما دیدیم که فروپاشید».

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۱۶
a t


 

نکاتی که رهبر معظم ا انقلاب درباره‌ی «برجام» و «مسائل پس از برجام» فرمودند:

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با مهم‌تر دانستن «مسأله‌ی پس از برجام» از «مسأله‌ی برجام» نکات مهمی را درباره‌ی موضوعات جاری مسئله‌ی هسته‌ای در دو سرفصل اشاره شده دسته‌بندی و بیان کردند. در جدول زیر موضوعاتی که ایشان ذیل هر کدام از این دو سرفصل مطرح نمودند، مرور شده است.
۱ مسئله برجام بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی
۱ مسائل پس از برجام اظهارات آمریکایی‌ها درباره‌ی تحریم‌ها و موضع‌گیری دولت در قبال آن
۲ اگر به جای برداشتن تحریم‌ها آنها را تعلیق کنند،
اقدامات ما هم تعلیقی خواهد بود نه اساسی
۳ برآورده نشدن انتظار آمریکا مبنی بر تغییر رفتار ایران
۴ برنامه‌ریزی دولت برای اقتصاد مقاومتی
۵ آمادگی نیروهای مؤمن برای مقابله با جهت‌گیری دشمن‌
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۰۸
a t


پیش شماره‌ی جدید «خط حزب‌الله» با موضوع محوری اقتصاد مقاومتی منتشر شد.
دهمین پیش شماره‌ی نشریه‌ی خط حزب‌الله با سخن هفته‌ی «دشمن بر می‌گردد»، به همراه گزارشی درباره‌ی «اقتصاد مقاومتی کلید حل مشکلات کشور» بر روی سایت KHAMENEI.IR قرار گرفت.
سخه‌ی PDF نشریه در دو نسخه‌ی A4 جهت مطالعه و A3 برای چاپ و تکثیر بر روی سایت KHAMENEI.IR قرار گرفته و عموم امت حزب‌الله می‌توانند آن را چاپ و در محافل انقلابی، نمازهای جمعه، مساجد، هیئت‌های مذهبی و پایگاه‌های بسیج توزیع کنند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۰۰
a t


 

رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت: آرامش نسبی و ثبات نسبی در مسئله‌ی اقتصاد محسوس است. مسئله‌ی کاهش تورّم خیلی خوب است. البتّه به تورّم دو رقمی که هست راضی نیستیم. مسئله‌ی رکود امر مهمّی است و تلاش خوبی هم انجام می‌شود. مسئله‌ی سلامت یکی از نقاط خوب است. مذاکرات هسته‌ای را آقایان توانستند ختم کنند، سر این مسئله را ببندند؛ خود این خیلی کار مهمّی است.
در موضوع هسته‌ای یکی از نگرانی‌های من این است که ما به هدف‌هایی که دشمنان ما در ذهن دارند توجه کنیم. توجّه کنیم که ما در داخلِ نقشه‌ی طرّاحی شده‌ی آن‌ها بازی نکنیم؛ تصمیم‌های ما در سیاست، اقتصاد و فرهنگ به بسته‌ی تعیین‌شده‌ی دشمن کمک نکند. در اتّخاذ مواضع انقلابی، باید صراحت داشت؛ رودربایستی نکنیم. باید مراقب رخنه و نفوذ دشمن بود.

دیدار رهبر انقلاب با اعضای هیئت دولت هفته دولت سال94 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۴ ، ۱۲:۰۱
a t


به‌مناسبت هفته‌ی دولت (۱)

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌

 از اتّفاقات خوب و ان‌شاءالله مبارک، تقارن این دیدار با سالگرد میلاد حضرت ثامن‌الائمّه (علیهم‌السّلام) است. امیدواریم ان‌شاءالله از برکات آن روح مطهّر و متعالی همه‌ی ما برخوردار بشویم. یکی از بزرگ‌ترین افتخارات کشور ما و برخورداری‌های کشور ما وجود آن مرقد مطهّر است. هرچه بتوانیم در بزرگداشت آن جایگاه رفیع تلاش کنیم و دلها را متوجّه به آنجا بکنیم، یقیناً به سود معنویّت ما و به سود کشور ما است. حالا فرض بفرمایید که آقای آخوندی(۲) مثلاً روی مسئله‌ی راه آنجا و قطار سریع و مانند اینها بتوانند فکر کنند، کار کنند، [تا] مردم بتوانند با فاصله‌ی کمتری بروند بیایند، اینها جزو چیزهایی است که ان‌شاءالله میتواند مایه‌ی برکت باشد برای دولت.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ شهریور ۹۴ ، ۲۲:۵۴
a t

 
امام جواد علیه السلام فرمودند:
چهار ویژگی است که شخص را بر کار، ‌کمک می کند: تندرستی، بی نیازی، دانش و توفیق؛
(الفصول المهمّه، ‌ص 261)

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۳۲
a t