آینده روشن

وب نگاشت اسد اله تقی زاده

آینده روشن

وب نگاشت اسد اله تقی زاده

آینده  روشن

سراشیبی سقوط رژیم صهیونیستی

دوشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۳۴ ق.ظ


 

مجمع عمومی قطعنامه برافراشته شدن پرچم فلسطین در برابر ساختمان های این سازمان را با اکثریت آرا تصویب کرد. ۱۱۹کشور به این طرح رای موافق، ۸ کشور از جمله رژیم صهیونیستی و آمریکا رای منفی و ۴۵ کشور از جمله انگلیس رای ممتنع دادند.این پیش‌نویس را فلسطینی‌ها به مجمع عمومی سازمان ملل ارایه کرده بودند.

این قطعنامه برای برافراشته شدن پرچم فلسطین۲۰ روز مهلت داده است که همزمان با سفر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به نیویورک برای حضور در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل خواهد بود.عباس قرار است ۳۰ سپتامبر آینده در مجمع عمومی سخنرانی کند.

مجمع عمومی سازمان ملل سه سال پیش یعنی در نوامبر سال 2012 میلادی نیزبا 138 رای موافق در برابر 9 رای مخالف با ارتقای وضعیت تشکیلات خودگردان فلسطینی از «نهاد ناظر» به «دولت ناظر غیرعضو» موافقت کرده بود.

فلسطینی‌ها سال‌هاست که به دنبال تصویب عضویت خود تحت عنوان یک کشور مستقل در سازمان ملل هستند و تلاش می‌کنند که سرزمین‌هایی چون رام الله، کرانه غربی رود اردن، غزه و مناطق اشغال شده توسط اسرائیل در سال 1967 را یکپارچه و زیر پرچم فلسطین درآورند.

همچنین در ماه دسامبر سال 2014 میلادی، دادگاه کیفری بین‌المللی تشکیلات خودگردان فلسطینی را به عنوان عضو ناظر پذیرفت. به این ترتیب، راه برای رسیدگی به جرایم تحت پوشش این دادگاه در سرزمین‌های فلسطینی هموار شده است.

عضویت ناظر فلسطین در سازمان ملل و تصویب قطعنامه به اهتزاز در آمدن پرچم فلسطین در کلیه نهادهای مربوط به سازمان ملل موفقیت مهمی برای فلسطینیان به حساب می آید و وضعیت جدیدی را برای فلسطین در این سازمان ایجاد خواهدکرد چرا که فلسطین به رغم اینکه از عضویت کامل برخوردار نیست، اما به آژانس‌ها و نهادهای وابسته به سازمان ملل و دادگاه کیفری بین المللی ملحق می شود.

این وضعیت همچنین معادلات منطقه ای و بین المللی را به نفع ملت فلسطین تغییر خواهد داد و حمایت از آرمان فلسطین را تقویت خواهد کرد. حمایت بین المللی از فلسطین نه تنها ملت مظلوم فلسطین را دلگرم خواهد ساخت و آنان را در مبارزه و مقاومت علیه دشمن صهیونیستی مصمم تر خواهد کرد بلکه باعث خواهد شد تا رژیم صهیونیستی منزوی تر و در اذهان عمومی منفورتر شود.

اسراییل سال هاست که به تضییع حقوق فلسطینیان می پردازد و از هیچ تجاوز و جنایتی علیه این مردم ستمدیده دریغ نمی کند. امتیازهای بین المللی که اخیرا به ملت فلسطین تعلق گرفته سیلی محکمی بر سردمداران رژیمی است که به غیر از زور و آدمکشی رویه دیگری ندارند و بویی از انسانیت نبرده اند.

ناظران سیاسی معتقدند این ترفیع به ظاهر کوچک می‌تواند برای اسرائیل پیامدهای جدی و خطرناکی در پی داشته باشد. به همین دلیل است که رژیم صهیونیستی بلافاصله در یک موضع گیری جانبدارانه فلسطینی‌ها را متهم کرد که سازمان ملل را به گروگان گرفته‌اند و این قطعنامه را یک اقدام نمادین و بی‌ارزش خواند.

این گام ولو کوچک پشت رژیم صهیونیستی را می لرزاند و این رژیم جعلی را به سراشیبی سقوط نزدیک تر خواهد ساخت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی