آینده روشن

وب نگاشت اسد اله تقی زاده

آینده روشن

وب نگاشت اسد اله تقی زاده

آینده  روشن

ذی الحجه و مهاجران الی الله

يكشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۹ ب.ظ


سُبحانَ الذَی فی السماءِ عرشُهُ، سُبحانَ الذَی فی الارضِ حُکمُهُ، سُبحانَ الذی فی القُبُور قَضاؤُهُ، سبحان الذی فی البَحرِسَبیلُهُ، سبحان الذی فی النارسُلطانُهُ، سبحان الذی فی الجَنَّهِ رَحمَتُهُ، سبحان الذی فی القِیامَهِ عَدلُهُ، سبحان الذی رَفَعَ السَّماءَ، سبحان الذی بَسَطَ الاَرضَ ، سبحان الذی لا مَلجَاَ وَ لا مَنجا مِنهُ اِلاّ الیه.”

 

 متاسفانه اتفاقاتی که امروزه در سرزمین وحی و امن الهی  خبرش به جهان منعکس میشود باعث تاثر و اندوه جامعه جهانی اسلامی  شده.با پنهان شدن در پشت قضا و قدر الهی نمیتوان کوتاهی و قصور والیان امر حج در منا و مکه را نادیده گرفت.هرچند که اجر وثواب مرحومین در نزد حق تعالی محفوظ هست.

امابنظر میرسد دولتمردان باید پیش از این در بحث دیپلماسی حج اقدام میکردند کما اینکه سال گذشته موضوع دیپلماسی اربعین طرح شد ولی متاسفانه به بوته فراموشی سپرده شد.الحمدلله در اربعین چنین اتفاقاتی با اینکه احتمال میرفت حادث نشد. ولی با سهل انگاریهای صورت گرفته در برنامه حج عظیم امسال دل هزاران هزار انسان به درد و آه آمد.

 

امروز هم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی ) رهبر معظم انقلاب اسلامی  در ابتدای جلسه‌ی درس خارج فقه در سخنانی با اشاره به فاجعه‌ی بزرگ منا، تأکید کردند: دنیای اسلام سؤالات زیادی در این خصوص دارد و حکام عربستان به جای فرافکنی، باید با عذرخواهی از امت اسلامی و خانواده‌های داغدار، مسئولیت خود را در این حادثه‌ی سنگین بپذیرند و به لوازم آن عمل کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، حادثه‌ی تلخ منا و تبدیل شدن عید قربان به عزای امت اسلامی را یادآور شدند و افزودند: انسان لحظه‌ای نمی‌تواند خود را از این غم فارغ بداند و این غم در چند روز اخیر بر دل‌های ما و همه‌ی مسلمانان سنگینی می‌کند.
رهبر انقلاب، فرافکنی حکام عربستان و سر باز زدن از پذیرش مسئولیت این فاجعه را نادرست و اقدامی عقیم و بی‌اثر خواندند و گفتند: دنیای اسلام سؤالات زیادی دارد و جان باختن بیش از هزار نفر در این حادثه، مسئله‌ی کوچکی نیست، بنابراین جهان اسلام باید برای این مسئله فکر کند.
ایشان همچنین تأکید کردند: این قضیه فراموش نخواهد شد و ملت‌ها به‌طور جدی آن را دنبال خواهند کرد و سعودی‌ها نیز باید به جای فرافکنی و متهم کردن این و آن، مسئولیت خود را بپذیرند و از امت اسلامی و خانواده‌های داغدار عذرخواهی کنند.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی